Wirtualna asystentka — dlaczego warto z nią współpracować?
Czy korzystasz ze zmywarki? Jeśli tak, to przypomnij sobie czasy, gdy jej nie miałeś. Pewnie pomyślisz: trochę czasu zabierało zmywanie naczyń, ale nie było tak źle. Ale teraz zastanów się, czy chciałbyś wrócić do tych czasów? U mnie, już po tygodniu, nikt z domowników nie wyobrażał sobie życia bez zmywarki. Ale co wspólnego mają zmywarka i wirtualna asystentka?
Trzy najważniejsze profity współpracy z WA
Wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw chciałoby zatrudnić wirtualną asystentkę, ale blokuje ich brak wiedzy na temat jej pracy. Nie ma się co dziwić, że na pierwszy rzut oka nie widać wynikających z tego korzyści. Jest to stosunkowo nowy zawód na rynku. Co możesz wziąć pod uwagę, zanim podejmiesz decyzję?
Oszczędności
- Płacisz za konkretne zadania. Wirtualna asystentka pracuje tyle godzin, ile trzeba, by zrealizować projekt. Zlicza swój czas pracy potrzebny na jego wykonanie. Korzysta zwykle z takich programów jak Toggl, czy WorkTime i dzięki temu dokładnie wiesz, co robi i ile czasu jej to zajmuje.
- Nie organizujesz miejsca pracy (biurko, komputer, itp) i nie wydajesz na to pieniędzy, ponieważ WA pracuje zdalnie.
- Nie ponosisz dodatkowych kosztów takich jak: badania lekarskie, szkolenia BHP, składki na ZUS… Większość małych firm nie potrzebuje pełnoetatowego pracownika. Dużo lepszym rozwiązaniem jest osoba, która pracuje 5,10 czy 20 godzin w miesiącu. To wystarczający czas, by zadbać o bieżące potrzeby firmy.
Profesjonalna pomoc
- Wirtualne asystentki to osoby wielozadaniowe o szerokim zakresie umiejętności. Wynika to z ich profesji. Warto sprawdzić, w jakich zadaniach specjalizuje się dana asystentka, jakiego rodzaju usługi oferuje, a efekcie uzyskasz pomoc ukierunkowaną na Twój problem.
- Współpraca z kilkoma firmami i osobami powoduje, że WA ma doświadczenie w rozwiązywaniu różnych problemów.
- Praca z WA daje ci możliwość elastycznego wsparcia. To ważne, bo przecież, gdy rozwijasz swoją działalność, możesz mieć okresy, kiedy potrzebujesz większej lub mniejszej pomocy.
Wizerunek i prestiż
- Jeśli wśród zadań, które wykonuje wirtualna asystentka, jest dbanie o stronę internetową, tworzenie grafik w social mediach czy pisanie treści na bloga może to znacząco wpłynąć na poprawę wizerunku twojej marki w sieci. A lepszy profil to więcej klientów.
- Wirtualna asystentka dba o organizację pracy i profesjonalny kontakt z klientami. To wpłynie na efektywność Twojego biznesu i podniesie jego prestiż na tle konkurencji.
- Już sam fakt zatrudnienia WA może zmienić sposób postrzegania twojej firmy przez potencjalnych klientów. Właściciel, który deleguje zadania, widziany jest jako ten, który dba o rozwój i jest godny zaufania.
Wszystkie benefity, wymienione powyżej, nie uwzględniły najważniejszej rzeczy. TWOJEGO CZASU. Powierzając część zadań wirtualnej asystentce zyskujesz wolne chwile na to by zająć się strategią i rozwojem działalności, zaplanować upragnione wakacje czy pograć z synem w piłkę! Przeczytaj pozostałe artykuły:
- Mieszanie kolorów, kolory podstawowe i pochodne! – Wszystko o kolorach!
- Kolory strony internetowej – dlaczego to takie ważne?
- Kolory biznesowe i firmowe – jak dobrać właściwie?
- Moodboard – co to jest?
- Brand Book – do czego jest potrzebny?
- Identyfikacja graficzna marki – do czego służy i co zawiera?
- Atrybuty marki – czym są i co powinny wyrażać?
- Osobowość marki – dlaczego każdy brand powinien mieć jakąś osobowość?